Κοινωνικός Έλεγχος της Ραδιοτηλεοπτικής Βιομηχανίας και των Ελληνικών Ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών και Συχνοτήτων
Κ.Ε.Ρ.Β.Ε.Ρ.Ο.Σ.
Στην Ελλάδα έχει επιβληθεί μεθοδευμένα και σκόπιμα αποκλεισμός πραγματικών και ουσιαστικών «εργαλείων ελέγχου», ώστε οι πολίτες να μπορούν να ελέγχουν τη χρήση των συχνοτήτων εκπομπής από τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς, δεδομένου ότι οι συχνότητες αποτελούν περιουσία των πολιτών, ως περιουσιακό στοιχείο του Δημοσίου. Είναι κοινή πεποίθηση ότι κυρίως οι πανελλαδικής εμβέλειας ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί δεν έχουν αξιοπιστία και χρησιμοποιούν τις συχνότητες εκπομπής κατά των πολιτών με την προπαγάνδα και με φίμωση όσων θεωρούν αντιπάλους του καθεστώτος. Πολυφωνία δεν υπάρχει. Ειδικά με την κρίση του κορονοϊού και τις δεκάδες εκατομμύρια που δόθηκαν στα ραδιοτηλεοπτικά κανάλια, όλα αυτά χειροτέρευσαν.
Δεν υπήρξε από την αρχή ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΒΛΕΨΗ για έλεγχο της λειτουργίας και του περιεχομένου των εκπομπών των τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών καναλιών από τους ίδιους τους κατόχους των συχνοτήτων εκπομπής, δηλαδή τους Έλληνες Πολίτες, όπως επίσης και για έλεγχο της ραδιοτηλεοπτικής βιομηχανίας που στηρίζεται και υπάρχει (εξ’ ολοκλήρου ή εν μέρει) λόγω των ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ, κατά συνέπεια λόγω των συχνοτήτων εκπομπής.
Το ΕΣΡ, το οποίο διαχρονικά είναι πρακτικά ανύπαρκτο και ουσιαστικά ανεξέλεγκτο από τους πολίτες, έχει αποδειχθεί απολύτως ανεπαρκές στον έλεγχο της ποιότητας, της εθνικής και κοινωνικής αξίας του περιεχομένου των εκπομπών και στον έλεγχο της πολυφωνίας που οι ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί είναι υποχρεωμένοι να έχουν. Επιπλέον, είναι μονίμως αντικείμενο πολιτικών παιχνιδιών μεταξύ της εκάστοτε κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης για να παίζουν θέατρο εσωτερικής κατανάλωσης, αχρηστεύοντας (αντισυνταγματικά) το ΕΣΡ στον όποιον ρόλο θα μπορούσε να έχει.
Το ΕΣΡ όμως έχει κορυφαία ευθύνη στη διαμόρφωση της απαράδεκτης κατάστασης που έχει δημιουργηθεί ώστε το τηλεοπτικό περιεχόμενο σήμερα να χαρακτηρίζεται από τους πολίτες ως «τηλεοπτικά σκουπίδια». Δεν μπορεί να αποτελεί τον αποκλειστικό φορέα ελέγχου κυρίως μετά από τα κομματικά παιχνίδια στα οποία το έχουν ενσωματώσει. Αντίθετα, οι πολίτες επιβάλλεται να μπορούν να ελέγχουν το ΕΣΡ άμεσα.
Επιπλέον, ο καθορισμός της σύνθεσης του ΕΣΡ σήμερα γίνεται από ένα Κοινοβούλιο που εκπροσωπεί περίπου το 50% του εκλογικού σώματος. Η αποχή, το λευκό-άκυρο και η ψήφος σε κόμματα που δεν πέρασαν το 3% και δεν μπήκαν στο Κοινοβούλιο είναι περίπου 50%. Οι διατάξεις σύνθεσης του ΕΣΡ πέρασαν σε μία εποχή που το Κοινοβούλιο εκπροσωπούσε πάρα πολύ περισσότερο από το 50% του εκλογικού σώματος. Αυτή η προϋπόθεση-θεμέλιο που τότε έλαβε υπόψιν του το Σύνταγμα, σήμερα δεν ισχύει. Οι εποχές που δύο μόνο κόμματα ξεπερνούσαν το 85% έχουν περάσει χωρίς επιστροφή και αυτό καθιστά εν μέρει παράνομη την αποκλειστικότητα στην ύπαρξη και αποκλειστική αρμοδιότητα του ΕΣΡ διότι δεν ισχύουν οι προϋποθέσεις αντιπροσώπευσης της κοινοβουλευτικής σύνθεσης που είχε λάβει υπόψιν το Σύνταγμα όταν δημιουργούσε συνταγματικά το ΕΣΡ. Η αντιπροσωπευτικότητα του Κοινοβουλίου έχει μειωθεί εξαιρετικά (όση και αν υπήρχε) και δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι εκπροσωπεί την πλειοψηφία του λαού, στο όνομα του οποίου (και υποτίθεται προς υπηρεσία του οποίου) υπάρχει το ΕΣΡ.
Ο ίδιος ο λαός πρέπει να αναλάβει.
Πάνω από τέτοιου είδους «Ανεξάρτητες» Αρχές υπάρχει η λαϊκή κυριαρχία εκφραζόμενη από τους ίδιους τους πολίτες μέσω Άμεσης Δημοκρατίας και είναι ταυτόχρονα απολύτως απαραίτητο αλλά και ηθικό και νόμιμο, οι ίδιοι οι πολίτες να αποκτήσουν «εργαλεία ελέγχου» ακόμη και φορέων όπως το ΕΣΡ.
Οι ίδιοι οι πολίτες χρειάζεται να αναλάβουμε την προστασία της χρήσης της περιουσίας μας, των συχνοτήτων ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και να το θεσμοθετήσουμε αυτό Νομοθετικά.
Το ΑΚΚΕΛ παρουσιάζει συγκεκριμένη πρόταση ελέγχου των δημοσίων και ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών ΜΜΕ (και της βιομηχανίας γύρω τους) που θα στηρίζεται σε αρχές Άμεσης Δημοκρατίας και όχι κομματισμού και να δημιουργήσει την κινητοποίηση πολιτών, πολιτικών κομμάτων και άλλων φορέων για την άμεση και διαρκή εφαρμογή της. Οι πολίτες της Ελλάδας χρειαζόμαστε ένα εργαλείο ελέγχου όλων όσων χρησιμοποιούν την περιουσία μας των συχνοτήτων εκπομπής, ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη κατάσταση ολοκληρωτισμού των παρανομιών, που μάς έκανε θύματα μέχρι σήμερα, με την χρησιμοποίηση των συχνοτήτων εναντίον μας μέχρι και για επιβολή πάνω μας της «υποχρέωσης» υποταγής στα οργανωμένα εγκληματικά συμφέρονται που εκφράζει και υπηρετεί η Τρόικα και λοιποί ολοκληρωτισμοί.
Αυτό που χρειάζονται οι πολίτες είναι να τους προστατεύσει ένας ΚΕΡΒΕΡΟΣ.
Η ταυτότητα και λειτουργία του Κ.Ε.Ρ.Β.Ε.Ρ.Ο.Σ.
Τα αρχικά ΚΕΡΒΕΡΟΣ σημαίνουν «Κοινωνικός Έλεγχος της Ραδιοτηλεοπτικής Βιομηχανίας και των Ελληνικών Ραδιοτηλεοπτικών Οργανισμών και Συχνοτήτων».
Το σκεπτικό με το οποίο το ΑΚΚΕΛ προωθεί την δημιουργία του κοινωνικού ελεγκτικού οργανισμού ΚΕΡΒΕΡΟΣ είναι ότι οι συχνότητες εκπομπής αποτελούν περιουσία των Ελλήνων πολιτών και πάνω σε αυτές στηρίζεται η λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών (ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών), η ύπαρξη και λειτουργία των οποίων, με τη σειρά της, στηρίζει τη σχετική ραδιοτηλεοπτική βιομηχανία.
Η ραδιοτηλεοπτική βιομηχανία περιλαμβάνει τα πάντα τα οποία υπάρχουν, λειτουργούν και στηρίζονται (εξ’ ολοκλήρου ή εν μέρει) στην ύπαρξη και λειτουργία των ραδιοτηλεοπτικών καναλιών, συνεπώς και αυτή οφείλει την ύπαρξή της στις ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ συχνότητες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει τις διαφημιστικές εταιρίες, εταιρίες παραγωγής προγραμμάτων, το ΕΣΡ, εταιρίες δημοσκοπήσεων, τις δημοσιογραφικές ενώσεις και άλλες επαγγελματικές ενώσεις εργαζομένων στα ΜΜΕ, εταιρίες προμήθειας εξοπλισμού και λογισμικού κλπ.
Προφανώς ο ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα μπορούσε να επεκταθεί και για έλεγχο των εταιριών κοινωνικών δικτύων όπως Facebook, Instagram, Twitter, Google, Youtube, κλπ, που χρησιμοποιούν την ενσύρματη και ασύρματη υποδομή των κρίσιμων δικτύων της Ελλάδας για να υπάρχουν και να λειτουργήσουν. Ειδικά αυτές οι εταιρίες θα ελέγχονται για λογοκρισία, στοχοποίηση Ελλήνων χρηστών-συνδρομητών, αλλοίωση των αποτελεσμάτων σε μηχανές αναζήτησης, υποβάθμιση προβολής δημοσιευμάτων ή αποτελεσμάτων αναζήτησης κλπ.
Ένας άλλος τομέας ελέγχου που είναι επιτακτική ανάγκη να επεκταθεί ο ΚΕΡΒΕΡΟΣ, ίσως και να τον αναλάβει αποκλειστικά, είναι η διακίνηση-διανομή εφημερίδων και περιοδικών. Τα Πρακτορεία Διανομής Τύπου έχουν επανειλημμένα καταγγελθεί για παράνομες πρακτικές κατά εφημερίδων και περιοδικών ώστε να προωθήσουν της πώληση άλλων συγκεκριμένων, ακόμη και για αλλοίωση του αριθμού πωλήσεων των εντύπων. Ο ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα μπορούσε να διορθώσει αυτό το πρόβλημα, που καταλύει τον ελεύθερο ανταγωνισμό και την ενημέρωση των πολιτών, εγκαθιστώντας αξιόπιστο σύστημα διακίνησης και ανάρτησης εντύπων. Σε αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε να ανασυστήσει τα περίπτερα και το αρχικό πλαίσιο λειτουργίας περιπτέρων για αναπήρους και γενικά για πολίτες που χρειάζονται κοινωνική υποστήριξη.
Ο ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα εφαρμόζει επίσης και «point system» τόσο για τους ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς αλλά και για όλους τους φορείς της ραδιοτηλεοπτικής βιομηχανίας και των εταιριών κοινωνικών δικτύων, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν αντικειμενικά και ποσοτικά πώς αυτοί επηρεάζουν την αξιοποίηση της περιουσίας τους: της συχνότητας εκπομπής και της δικτυακής υποδομής. Να γνωρίζουν κατά πόσο η ύπαρξη και λειτουργία τους υπηρετούν την κοινωνία ή αν «παίζουν άλλα παιχνίδια». Θα προωθηθεί νομοθεσία ώστε η βαθμολογία του «point system» να έχει επίπτωση στους φορείς που θα μπορεί να φτάσει μέχρι και στην προσωρινή ή οριστική διακοπή λειτουργίας τους και κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων υπέρ του Δημοσίου..
Θα είναι η ανώτερη μορφή άσκησης της εξουσίας των πολιτών πάνω στα περιουσιακά στοιχεία τους: των συχνοτήτων εκπομπής και της υποδομής δικτύων.
Η σύνθεση του ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα μπορεί να γίνεται με τρεις διαφορετικούς τρόπους ώστε αφ’ ενός να υπάρχει συνέχεια με μόνιμα στελέχη για τη διατήρηση γνώσης και εμπειρίας, αλλά ταυτόχρονα να υπάρχει και μη-προβλεψιμότητα στη σύνθεσή του για να μην είναι δυνατός ο έλεγχος μελών του από τρίτα συμφέροντα. Η θητεία των μη μόνιμων μελών μπορεί να είναι τριετής αλλά αυτό μπορεί να συζητηθεί. Για όλα τα μέλη θα ισχύουν κάποια ασυμβίβαστα για να μην υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων. Για παράδειγμα, εργαζόμενοι σε ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς και στη ραδιοτηλεοπτική βιομηχανία ή συνδεδεμένοι με τις εταιρίες κοινωνικών δικτύων θα είναι ασυμβίβαστο να είναι και στον ΚΕΡΒΕΡΟΣ
Αρχικά, τα πολιτικά κόμματα που συμμετείχαν στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές ή Ευρωεκλογές θα μπορούν να εισάγουν (σε ενιαία λίστα) δύο υποψηφίους (για όσα εκλέχθηκαν στο Κοινοβούλιο) ή έναν υποψήφιο (για τα εξωκοινοβουλευτικά) και σε δεύτερη φάση να εφαρμόζεται κληρωτή διαδικασία ανάμεσα στους συνολικούς υποψηφίους.
Ο δεύτερος τρόπος θα είναι μέσω κληρωτών διαδικασιών Άμεσης Δημοκρατίας ανάμεσα σε μέλη πολιτιστικών, επαγγελματικών, καταναλωτικών φορέων, Επιμελητηρίων, δημοσιογραφικών Ενώσεων κλπ. που ΔΕΝ είναι μέλη στο Δ.Σ. τους. Θα υπάρχει και μία κατηγορία ξένων πολιτών που θα υποδεικνύονται (από έναν) από τον κάθε ανωτέρω φορέα, με ειδική εμπειρία και αγώνες στην διαφάνεια και νομιμότητα και από την Διεθνή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων IFJ. Ομοίως σε ενιαία λίστα όπου θα εφαρμοστεί κληρωτή διαδικασία Άμεσης Δημοκρατίας για να αναδειχθεί ένας αριθμός από το σύνολο των υποψηφίων.
Ο τρίτος τρόπος θα είναι μέσω απευθείας κληρωτών διαδικασιών Άμεσης Δημοκρατίας ανάμεσα σε απλούς πολίτες. Θα εξεταστεί αν αυτοί πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον (μέσω email, φαξ, επιστολής, σε ΚΕΠ κλπ) και να καταγραφούν σε λίστα κλήρωσης (όπως στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις) ή αν θα γίνει μέσω των εκλογικών καταλόγων για όλους τους πολίτες που συμμετείχαν στις προηγούμενες βουλευτικές εκλογές ή Ευρωεκλογές.
Οι τρεις κατηγορίες μελών θα αποτελούν το Γενικό Συμβούλιο του ΚΕΡΒΕΡΟΣ. Ένα τμήμα του Γενικού Συμβουλίου (ενδεικτικά: το 25%) θα ασχολείται και με το βασικό και καθημερινό έργο του οργανισμού, θα αποτελούν τη βασική σύνθεση και θα υπάρχει χρηματική αποζημίωση για αυτούς. Μαζί με τα υπόλοιπα μέλη θα αποτελούν τη διευρυμένη σύνθεση, η οποία θα κάνει τις αξιολογήσεις και θα λαμβάνει τις αποφάσεις. Στα υπόλοιπα μέλη της διευρυμένης σύνθεσης θα καλύπτονται τα έξοδα (χρόνου, μετακίνησης, επικοινωνίας, αναλώσιμα, διάφορα κλπ) ώστε ακόμη και ένας άνεργος να μπορεί να λειτουργήσει.
Η χρηματοδότηση του ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα γίνεται μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, μέσω δωρεών-χορηγιών (με όρο μη-δέσμευσης) και μέσω κοινωνικού πόρου 0,5% - 1% επί των διαφημιστικών ποσών στα ΜΜΕ, όπως επίσης και μέσω εκδόσεων. Ο ΚΕΡΒΕΡΟΣ θα αποτελέσει και πρότυπο πρόγραμμα ώστε πολίτες άλλων χωρών να εγκαταστήσουν ανάλογο φορέα σε κάθε χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου