Το ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
της
Πανευρωπαϊκής Συμμαχίας,
με το ΑΚΚΕΛ
ιδρυτικό μέλος, μαζί με το ιταλικό Κίνημα 5 Αστέρων
Εκτός από το ιταλικό Κίνημα 5 Αστέρων και το ελληνικό ΑΚΚΕΛ, τα άλλα 3 ιδρυτικά κόμματα σε αυτή τη συμμαχία είναι το κροατικό Zivi Zid (Ανθρώπινη Ασπίδα), το πολωνικό Kukiz 15 (που ίδρυσε ο καλλιτέχνης Paweł Kukiz) και το φινλανδικό Liike Nyt (Κίνημα Τώρα).
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ
10 Πραγματικές Δράσεις για να Αλλάξουμε την Ευρώπη !
1) ΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΗ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΜΕΣΩ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ (e-Democracy)
Πιστεύουμε ότι πρέπει να ενισχυθούν τα μέσα άμεσης δημοκρατίας και τα
μέσα συμμετοχικής δημοκρατίας. Έχουμε το καθήκον να φέρουμε πιο κοντά τους
ευρωπαίους θεσμούς με τους πολίτες, καθιστώντας τους θεσμούς πιο ανοικτούς,
προσβάσιμους και επικεντρωμένους στις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων.
Αυτοί οι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν μέσω της πλήρους εφαρμογής της
ηλεκτρονικής δημοκρατίας και της μεταρρύθμισης της Πρωτοβουλίας των Ευρωπαίων
Πολιτών, με στόχο να καταστεί περισσότερο όμοια με μια πραγματική νομοθετική
πρωτοβουλία των πολιτών.
Επιπλέον, οι νέες ψηφιακές διαδικασίες θα μπορούσαν να συμβάλουν στην
ενίσχυση και αύξηση της διαφάνειας της νομοθετικής διαδικασίας, ιδίως σε σχέση
με τη μέθοδο εργασίας που υιοθετήθηκε στο Συμβούλιο της ΕΕ.
2) ΜΙΑ ΜΕΤΑ-ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΛΛΑΓΗ: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΨΕΥΔΕΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ
ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ
Σήμερα χρησιμοποιείται συχνά η αναχρονιστική ταξινόμηση των παραδοσιακών
κομμάτων, η οποία χρησιμοποιείται από τα ίδια και από πολλά συστημικά Media για να δημιουργήσουν ένα προπέτασμα καπνού για τους πολίτες και να
κρύψει το γεγονός ότι το παλιό πολιτικό μοντέλο δεν προσφέρει μια πραγματικά
διαφορετική επιλογή στους ψηφοφόρους.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την πραγματικότητα, η ομάδα μας δεν τοποθετείται
στο κλασικό «Αριστερό-Δεξιό» πολιτικό φάσμα, αλλά έχει ως στόχο να διαμορφώσει
ένα καινοτόμο και εναλλακτικό πολιτικό πρότυπο σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Για το σκοπό αυτό, στοχεύει στην οικοδόμηση μιας συμμαχίας πολιτικών
δυνάμεων, προκειμένου να ζητήσει πραγματική αλλαγή και να αντιταχθεί στα παλιά
παραδοσιακά κόμματα που, παρά τις ετικέτες και τις επίσημες δηλώσεις τους,
συχνά στέκονται και ψηφίζουν μαζί για να διατηρήσουν το status quo και τα
προνόμιά τους.
3) ΜΙΑ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΕΥΡΩΠΗ:
ΑΔΥΣΩΠΗΤΗ ΜΑΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ
Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα δεν προστατεύονται από κακόβουλες πράξεις
όπως η διαφθορά και η κακή δημόσια διαχείριση: γι 'αυτό πρέπει να αγωνιστούμε
για να μειώσουμε την αδιαφάνεια, να αυξήσουμε τη διαφάνεια και να αντιταχθούμε
στη διαφθορά σε όλα τα επίπεδα.
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι θεμελιώδεις στόχοι, απαιτούνται
αρκετές ενέργειες: να αυξηθεί η πρόσβαση στις πληροφορίες σχετικά με το έργο
των δημόσιων θεσμικών οργάνων και τη νομοθετική διαδικασία (με ιδιαίτερη
αναφορά στις λεγόμενες διαδικασίες τριμερούς διαλόγου), να θεσπιστεί
υποχρεωτικό μητρώο διαφάνειας για όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να αυξηθεί η
εξουσία των επιτροπών έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, να εφαρμοστεί η
προστασία των whistleblowers που καταγγέλλουν
καταχρήσεις, διαφθορά κλπ, να εξεταστεί η προέλευση των περιουσιακών στοιχείων
των αξιωματούχων και, τέλος, να ενισχυθούν όλες τις διαδικασίες που αφορούν την
πρόληψη της σύγκρουσης συμφερόντων και μια αποτελεσματική διαφάνεια για όλους
τους αξιωματούχους της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Ευρωβουλευτών και των
Επιτρόπων.
Προκειμένου να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα της καταπολέμησης του
οργανωμένου εγκλήματος, πρέπει να εισαχθούν ορισμένα ad hoc μέτρα. Ορισμένα
χαρακτηριστικά γνωρίσματα μπορούν να ληφθούν από την ιταλική νομοθεσία, της
οποίας το ποινικό σύστημα είναι μεταξύ των πλέον ανεπτυγμένων στο θέμα.
Ύψιστης σημασίας θα είναι ένας κοινός ευρωπαϊκός ορισμός του
οργανωμένου εγκλήματος, μαζί με την εισαγωγή της έννοιας του εγκλήματος
παρόμοιας με την «εγκληματική οργάνωση τύπου Μαφίας». Άλλα σημαντικά μέτρα θα
ήταν η δημιουργία μιας ανεξάρτητης Ευρωπαϊκής Εισαγγελικής Αρχής και η
υιοθέτηση ενός συστήματος «ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων» σε ολόκληρη την ΕΕ,
προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος διαφθοράς στις δημόσιες συμβάσεις.
4) ΝΕΟ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟ
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΕΔΙΟ»: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΘΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
Το «ευρωπαϊκό σχέδιο» εγγυήθηκε την ειρήνη και την ευημερία σε πολλές
χώρες από τη μεταπολεμική περίοδο μέχρι σήμερα. Τα τελευταία χρόνια, ορισμένα
βήματα έχουν αλλοιώσει την αρχική πρόθεση της διαδικασίας συνεργασίας και πολύ
συχνά κυρίαρχα Κράτη υπέστησαν με πόνο αποφάσεις που δεν ελήφθησαν προς το
συμφέρον ολόκληρης της Κοινότητας, αλλά ακολουθώντας τις επιθυμίες μόνο μίας
ομάδας χωρών.
Υπό το πρίσμα της προβληματικής εμπειρίας των διαπραγματεύσεων του
Brexit, ζητούμε μια καλύτερη διευκρίνιση και ορισμό της διαδικασίας που αφορά την
περίπτωση του Άρθρου 50 στην Συνθήκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ενεργοποίηση της
απόσυρσης ενός κράτους-μέλους, με στόχο την εξασφάλιση επαρκούς προστασίας των
δικαιωμάτων όλων των επηρεαζόμενων πολιτών και από τις δύο πλευρές.
Η πορεία της ευρωπαϊκής συνεργασίας πρέπει να προχωρήσει περισσότερο,
αλλά πρέπει να προστατεύσουμε τις εθνικές ταυτότητες και επιπλέον η αρχή της
επικουρικότητας πρέπει να γίνει σεβαστή και να εφαρμοστεί πλήρως,
διασφαλίζοντας ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν όσο το δυνατόν πλησιέστερα για τους
πολίτες και θα αποφευχθεί η γραφειοκρατικοποίηση της ευρωπαϊκής Δημοκρατίας.
Υπεράνω όλων, οι πολιτικές αποφάσεις πρέπει πάντα να λαμβάνονται με γνώμονα την
ευημερία όλων των ευρωπαίων πολιτών.
5) ΒΑΘΙΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΩΝ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ: ΙΣΧΥΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΙΣΧΥΡΗ ΕΥΡΩΠΗ
Πιστεύουμε ότι η εξεύρεση μιας εξόδου στο ευρωπαϊκό πολιτικό αδιέξοδο
είναι απαραίτητη για την προώθηση ενός καινοτόμου τρόπου, που θα εστιάζει σε
μια νέα προσέγγιση για μεταρρυθμίσεις και συνεργασία, πιο κοντά στις ανάγκες
των πολιτών και στις αρχές της Συνθήκης. Τονίζουμε το γεγονός ότι το Ευρωπαϊκό
Κοινοβούλιο, ως το μοναδικό όργανο που εκλέγεται άμεσα από τους πολίτες, είναι
το μοναδικό θεσμικό όργανο, δημοκρατικά νομιμοποιημένο να καλύψει το σημερινό
κενό Δημοκρατίας των άλλων ευρωπαϊκών θεσμικών θεσμών.
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι απαιτούνται διάφορες
ενέργειες: μια βαθιά μεταρρύθμιση των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, με βάση την
παροχή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο πραγματικής και πλήρους εξουσίας νομοθετικής
πρωτοβουλίας και μετασχηματισμό του Συμβουλίου της ΕΕ σε ένα πραγματικά
νομοθετικό δεύτερο σώμα με ίσες εξουσίες και ίσο επίπεδο διαφάνειας με το
Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Οι σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής πρέπει αναγκαστικά να ενισχυθούν, διοχετεύοντας εξουσία
στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να εγκρίνει πρόταση μομφής κατά μεμονωμένων Επιτρόπων
και όχι κατ’ ανάγκη εναντίον ολόκληρου του Σώματος των Επιτρόπων, όπως
συμβαίνει σήμερα, παρακάμπτοντας έναν περιορισμό που συχνά κατέστησε δυνατή την
αποφυγή συγκρούσεων συμφερόντων και ακατάλληλων ενεργειών μεμονωμένων Επιτρόπων
που σωστά αντιμετώπισαν κυρώσεις από τους Ευρωβουλευτές.
Επιπλέον, είναι επιθυμητή η αναθεώρηση του προϋπολογισμού της ΕΕ,
προκειμένου να ανακατευθύνει κεφάλαια
που χάνονται σήμερα σε Οργανισμούς και Υπηρεσίες και να περικοπεί το άχρηστο
κόστος - όπως π.χ. η τριπλή έδρα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – προς όφελος
σημαντικών τομέων όπως ο Αγροτικός τομέας, ο Κοινωνικός τομέας και οι πολιτικές
συνοχής.
6) ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ: ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Η υγεία των πολιτών πρέπει να αποτελεί βασική ευρωπαϊκή προτεραιότητα.
Θέλουμε να ενισχύσουμε τον συντονιστικό ρόλο αυτού του σημαντικού τομέα, τονίζοντας
την ανάγκη για μια ισχυρότερη και αποτελεσματικότερη ευρωπαϊκή δράση για την
αντιμετώπιση σημαντικών προκλήσεων, όπως των αναδυόμενων μαύρων αγορών ιατρικών
υπηρεσιών και της διακίνησης ναρκωτικών μαζί με τη επίβλεψη των μεταμοσχεύσεων.
Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί σημαντικό και θεμελιώδες
στοιχείο της πολιτικής ταυτότητας της Ομάδας μας. Θα προστατεύσουμε, θα
διατηρήσουμε και θα βελτιώσουμε τη Φύση και το «φυσικό κεφάλαιο» της Ευρώπης
που βρίσκεται σε σοβαρό κίνδυνο, όπως αποδεικνύουν οι δείκτες του Ευρωπαϊκού
Οργανισμού Περιβάλλοντος. Συνεπώς, θα συνεχίσουμε να παροτρύνουμε την Ευρωπαϊκή
Ένωση να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να θέσει φιλόδοξους στόχους και
να καταλήξει σε δεσμευτικές συμφωνίες με τους πιο σημαντικούς γεωπολιτικούς
παράγοντες, προκειμένου να εφαρμόσει επαρκή κοινά και διαμοιρασμένα μέτρα για
την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών, διότι μόνο μία προσέγγιση σε παγκόσμιο
επίπεδο μπορεί να οδηγήσει στην επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων για τον
πλανήτη μας.
Άλλα σημεία-κλειδιά του προγράμματός μας είναι: η διευκόλυνση της
ενεργειακής μετάβασης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προστασία της
βιοποικιλότητας, μαζί με την άρνηση χρήσης γενετικά τροποποιημένων οργανισμών
στην αγροτική παραγωγή, απαγόρευση φυτοφαρμάκων με βάση την γλυφοσάτη (glyphosate), προστασία της ποιότητας του
αέρα, συμπεριλαμβανομένης της βιώσιμης και σταθερής μείωσης εκπομπών διοξειδίου
του άνθρακα, καθώς και την επιβεβαίωση του αναφαίρετου δικαιώματος πρόσβασης σε
καθαρό νερό. Φυσικά, η ισχυρή δέσμευσή μας για το περιβάλλον δεν σημαίνει
έλλειψη κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων του ενεργειακού τομέα για τα κράτη-μέλη,
ούτε παραμέληση της σημασίας εξασφάλισης κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη κατά
του υπερβολικού κοινωνικού κόστους για μεγάλες ομάδες πολιτών της ΕΕ.
Επιπλέον, η εφαρμογή της πολιτικής για την κυκλική οικονομία έχει
θεμελιώδη σημασία για το περιβάλλον, μαζί με τη μείωση των αποβλήτων,
συμπεριλαμβανομένων των απορριμμάτων διατροφής, με τη χρήση των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνολογιών.
7) ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ:
ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΡΟΩΝ
Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών
σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μέσω δίκαιου καταμερισμού των ευθυνών για να
διασφαλίσουμε την τήρηση της αρχής - που κατοχυρώνεται στις Συνθήκες - για
δίκαιη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ όλων των χωρών της ΕΕ. Αυτή είναι
προϋπόθεση (sine qua non) για περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου και των αρμοδιοτήτων
του Frontex - του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής. Η
αλληλεγγύη πρέπει να συμβαδίζει με την προστασία των εξωτερικών συνόρων της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι πυλώνες αυτής της στρατηγικής θα είναι η δημιουργία των προϋποθέσεων
για την εξάλειψη της δραστηριότητας των δουλεμπόρων, την επιτάχυνση και την
απλούστευση των διαδικασιών αναγνώρισης της διεθνούς προστασίας, την απαγόρευση
πώλησης όπλων σε χώρες που εμπλέκονται σε συγκρούσεις και σε ομάδες άμεσα ή
έμμεσα συνδεδεμένες με την διεθνή
τρομοκρατία.
Η εφαρμογή ενός νέου μοντέλου συνεργασίας και ανάπτυξης είναι
απαραίτητη για να βοηθήσει όλα τα Κράτη, (τόσο στη διέλευση όσο και στην
προέλευση των ροών) που ανήκουν στη γειτονιά της ΕΕ, να ενισχύσουν την ευημερία
και την ανάπτυξή τους, υποστηρίζοντας ενεργά και ειρηνικά την προσπάθειά τους
για να απελευθερωθούν από διεφθαρμένες ολιγαρχίες.
Πιστεύουμε επίσης ότι οι συμφωνίες εθελοντικού επαναπατρισμού και
επανεισδοχής με τρίτες χώρες θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο
διαπραγμάτευσης και διαχείρισης από την ΕΕ, προκειμένου να καταστούν σαφείς και
ταχείες οι διαδικασίες επιστροφής και να εξασφαλιστούν συνθήκες ασφάλειας και
αξιοπρέπειας, καθώς και ο πλήρης σεβασμός των θεμελιωδών δικαιωμάτων.
8) ΔΙΚΑΙΗ ΕΥΡΩΠΗ: ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΥΟΣ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΑΓΟΡΩΝ
Πρέπει να επαναλάβουμε και να επαναβεβαιώσουμε την προτεραιότητα της
πραγματικής οικονομίας έναντι της οικονομικής ισχύος και να προστατέψουμε τους
ανθρώπους από την ηγεμονική επιρροή που ασκούν οι χρηματοπιστωτικές αγορές,
μειώνοντας ιδιαίτερα την αδιαφανή επιρροή και την πίεση των μεγάλων πολυεθνικών
εταιρειών και τραπεζών στη νομοθεσία και στις πολιτικές.
Οι πολιτικές λιτότητας που επιβλήθηκαν από τα πολιτικά κόμματα, τα
οποία ελέγχουν επί του παρόντος όλα τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα, έχουν
προκαλέσει τεράστιες ζημίες σε πολλές χώρες. Αυτές οι χώρες υποφέρουν διαρκώς
από τις απειλές της εκτεταμένης κοινωνικής και οικονομικής αστάθειας.
Από την άποψη αυτή, πρέπει να ξεπεραστεί η διακυβερνητική συνθήκη που
υπεγράφη στις 2 Μαρτίου 2012, κοινώς γνωστή ως Δημοσιονομικό Σύμφωνο, διότι
παρέχει ένα μοντέλο ασυμβίβαστο με την πραγματική οικονομία. Στην
πραγματικότητα, ευνοεί μόνο τη σταθερότητα και την οικονομία ορισμένων
ευρωπαϊκών κρατών χωρίς να παρέχει κανένα σύστημα διασφάλισης για να βοηθήσει
τα κράτη που αντιμετωπίζουν προσωρινή δυσκολία ως συνέπεια κρίσης ή
κλυδωνισμών.
Η λύση για την αντιμετώπιση μιας τέτοιας καταπιεστικής στρατηγικής και
για την τόνωση και την επαν-ενεργοποίηση της πραγματικής οικονομίας συνδέεται
με την ενίσχυση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες αντιπροσωπεύουν
τον κινητήρα του παραγωγικού συστήματος, επίσης μέσω μιας σταθερής μείωσης της
φορολογίας και των γραφειοκρατικών-διοικητικών φορτίων.
Η δέσμευση του δημόσιου τομέα είναι θεμελιώδης για την προώθηση της
έρευνας και της ανάπτυξης, κρίσιμων παραγόντων για την προώθηση της ανάπτυξης
και καταπολέμησης της ανεργίας, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη τον τεράστιο
αντίκτυπο στην οικονομία και την αγορά εργασίας των επιπτώσεων που απορρέουν
από μια κακώς διαχειριζόμενη παγκοσμιοποίηση, την ώθηση της τεχνολογίας, ιδίως
της ρομποτικοποίησης και τεχνητής νοημοσύνης και την αυξανόμενη ανάγκη
βιωσιμότητας εν μέσω της αύξησης των ανισοτήτων.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα διαφορετικά σημεία εκκίνησης των εθνικών
οικονομιών και οι μεταβλητές που συνδέονται με τον οικονομικό κύκλο είναι
απαραίτητες για μια οργανική, ομοιογενή και διαρκή ανάπτυξη. Στη βάση αυτή, θα
πρέπει να αναπτυχθεί ένα μοντέλο οικονομικής διακυβέρνησης, με πλήρη σεβασμό
των διαφορών, με στόχο την επίτευξη βιώσιμης, πραγματικής και δίκαιης σύγκλισης
των οικονομιών μεταξύ των κρατών-μελών και προκειμένου να μειωθούν οι
ανισότητες μεταξύ των ευρωπαίων πολιτών.
Επιπλέον, για να επαναφέρουμε τις υποβαθμισμένες οικονομίες, πρέπει να
μεταρρυθμίσουμε την Ευρωζώνη και να εισαγάγουμε στις συνθήκες μια μόνιμη ρήτρα
απαλλαγής (opt-out), έτσι ώστε τα κράτη που δεν είναι ακόμη στην Ευρωζώνη να μην είναι
υποχρεωμένα να προσχωρήσουν ενάντια στη θέλησή τους.
9) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΑΡΙΣΤΕΙΑ:
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ «ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ» ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Πιστεύουμε ακράδαντα στην ανάγκη να προστατεύσουμε τα προϊόντα «Made
in» και τις εθνικές αριστείες και παραδόσεις, ειδικά στον τομέα των γεωργικών
προϊόντων αγροτοδιατροφής. Πρέπει να αναπτύξουμε νέες πολιτικές για τον
αγροτικό τομέα, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των μικρών παραγωγών και την
προστασία των μικρών αλυσίδων εφοδιασμού, την υγεία των καταναλωτών, την
προστασία του εδάφους, τη σημασία των βιολογικών παραγωγών και την καταπολέμηση
των γενετικά τροποποιημένων καλλιεργειών και παρασιτοκτόνων με βάση την
γλυφοσάτη (glyphosate).
Θέλουμε να δημιουργήσουμε και να ενισχύσουμε τις διμερείς σχέσεις
μεταξύ των διαφόρων γεωγραφικών περιοχών σε ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο
μεταξύ των κυβερνήσεων των κρατών μελών. Η προώθηση προγραμμάτων αδελφοποίησης
μπορεί σίγουρα να βοηθήσει, αλλά δεν αρκεί: πρέπει επίσης να δημιουργήσουμε
όργανα διοίκησης για να διαχειριστούμε αποτελεσματικά αυτές τις σχέσεις.
10)
ΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ: ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Οι νέοι πρέπει να βρίσκονται στο επίκεντρο του «ευρωπαϊκού σχεδίου»,
διότι είναι το μέλλον της Ευρώπης. Για τον λόγο αυτό, η καταπολέμηση της
ανεργίας των νέων αποτελεί προτεραιότητα μας.
Ενθαρρύνουμε έντονα τις πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των ευρωπαίων
πολιτών, αλλά υπογραμμίζουμε επίσης ότι είναι σημαντικό να δημιουργήσουμε
συνθήκες που θα επιτρέψουν στους νέους να παραμείνουν και να εργαστούν στην
πατρίδα τους, αποτρέποντας την αυξανόμενη «διαρροή εγκεφάλων» ειδικευμένων και
ταλαντούχων νέων που πλήττει πολλά ευρωπαϊκά κράτη.
Οι νέοι αποτελούν την κινητήρια
δύναμη της οικονομίας και πρέπει να ενισχύσουμε το δυναμικό τους ενισχύοντας
πολιτιστικά προγράμματα όπως το Erasmus+ ή το Creative Europe (Δημιουργική Ευρώπη) και δημιουργώντας νέα προγράμματα που αφορούν
άλλους τομείς, όπως ο αθλητισμός, η έρευνα και η καινοτομία.
Συγκεκριμένα, θεωρούμε τον αθλητισμό ως ουσιαστικό στοιχείο για να
βοηθήσουμε τη νεολαία να βελτιώσει την υγεία και την κοινωνική αλληλεπίδρασή
της και ως ένα σημαντικό εργαλείο για την ενθάρρυνση της ένταξης των νέων
ευρωπαίων πολιτών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου