Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΚΚΕΛ: Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων (EFJ) είναι αντίθετη με τα μέτρα φίμωσης και αδιαφάνειας «για την αντιμετώπιση του κορονοϊού»

28/8/2020

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

            Το Αγροτικό και Κτηνοτροφικό Κόμμα Ελλάδας (ΑΚΚΕΛ) αποδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την παρανομία και ακραία παραβίαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας στην οποία έχουν πέσει τα συστημικά Media (κυρίως τα κανάλια πανελλαδικής κάλυψης), μετά φυσικά από τη διαπλοκή στελεχών τους με το κυβερνητικό καθεστώς που χτίστηκε γύρω από τη Νέα Δημοκρατία. Να τονίσουμε ότι δεν μιλούμε συνολικά για τη Νέα Δημοκρατία ή για άλλους κομματικούς χώρους, αλλά για συγκεκριμένη οικοδόμηση καθεστωτικού κυβερνητικού αποστήματος πού προέρχεται από διάφορους κομματικούς χώρους αλλά με κυριαρχία του βρωμερά διεφθαρμένου και ανθελληνικού Σημιτικού ΠΑΣΟΚ.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων EFJ από τα τέλη Μαρτίου του 2020 (https://europeanjournalists.org/blog/2020/04/01/article19-briefing-how-to-tackle-misinformation-about-covid-19/) υιοθέτησε και προώθησε έναν αριθμό συστάσεων τόσο στις κυβερνήσεις όσο και στα Media για τη σωστή ενημέρωση σε σχέση με τον κορονοϊό, που θα εξασφαλίζει ταυτόχρονα τις διεθνείς εγγυήσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα με ιδιαίτερη εστίαση αυτών που σχετίζονται με το δικαίωμα της ελευθερίας έκφρασης και ενημέρωσης αλλά και της λογοδοσίας κυβερνήσεων και γενικότερα των υπευθύνων λήψης αποφάσεων. Μέτρα όπως του Χρυσοχοΐδη για την φίμωση του διαδικτύου, όπως του Μητσοτάκη-Χαρδαλιά-Κικίλια για φίμωση των γιατρών, του ellinikahoaxes για επιπλέον φίμωση μαζί με του Χρυσοχοΐδη κλπ έχουν ήδη αξιολογηθεί ότι ΔΕΝ είναι τα σωστά για την αντιμετώπιση του κορονοϊού. Αντίθετα, η EFJ υποστηρίζει ακόμη και αναστολή κατασταλτικής νομοθεσίας (συκοφαντική δυσφήμηση κλπ) με μόνη εξαίρεση αυτής κατά της ρητορικής μίσους (κατά Κινέζων, Ελλήνων κλπ).

 

Μεταξύ άλλων η EFJ ανέφερε, ότι περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε επαγγελματίες δημοσιογράφους στο πεδίο, δηλαδή όχι απλώς bloggers κλπ, αλλά δημοσιογράφους που ασκούν το δημοσιογραφικό λειτούργημα σε επαγγελματικό επίπεδο. Οι πολίτες βασίζονται σε αυτούς για να δημοσιοποιήσουν τον πραγματικό αντίκτυπο της πανδημίας, να διαδώσουν για τα μέτρα προστασίας και να λογοδοτήσουν οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων.

Δηλαδή η ενημέρωση για την τρέχουσα κατάσταση στην κάθε χώρα και στον κόσμο έχει την ίδια σημασία με την δημοσιοποίηση για την λήψη των μέτρων προστασίας και αυτές οι δύο έχουν την ίδια σημασία με την ανάγκη για λογοδοσία των υπευθύνων κυβερνητικών και μη κυβερνητικών που παίρνουν αποφάσεις στους δύο πρώτους τομείς.

Συνεπώς η τρομοκρατικού χαρακτήρα επιμονή των συστημικών καθεστωτικών media μόνο για την επιβολή συγκεκριμένων μέτρων (σε συνθήκες αδιαφάνειας) και όχι για την παρουσίαση όλων των λεπτομερειών της διεθνούς κατάστασης και των λεπτομερειών που σχετίζονται με την λογοδοσία των κυβερνητικών, δημόσιων και ιδιωτικών φορέων που εμπλέκονται στην επιβολή και αστυνόμευση των μέτρων, είναι πλήρως παράνομη σε άκρως παράνομη και αντιδεοντολογική βάση σε σχέση με την ίδια την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Δημοσιογράφων.

 

            Είναι δημοσιογράφοι αυτοί; Όχι βέβαια, αφού δεν τιμούν την δεοντολογία. Τους έδωσαν 20.000.000 λόγους να μην τιμήσουν τη δημοσιογραφική δεοντολογία.

 

 

--------Μετάφραση του κειμένου της EFJ για συστάσεις σε κράτη και Media----­

Συστάσεις στα κράτη


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να αποκαλύπτουν προληπτικά πληροφορίες σχετικά με την εξάπλωση του COVID-19, συμπεριλαμβανομένου του αριθμού των περιπτώσεων, της γεωγραφικής κατανομής, των στατιστικών για τη θνησιμότητα και την θεραπεία, καθώς και των κυβερνητικών πολιτικών και των προσπαθειών αντιμετώπισης. Εκστρατείες δημόσιας εκπαίδευσης, ειδικές ιστοσελίδες και ανταλλαγή μηνυμάτων κοινωνικών μέσων με ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τον ιό και προτάσεις για στρατηγικές πρόληψης είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Οι δεσμεύσεις για διαφάνεια και αποκάλυψη θα πρέπει να περιλαμβάνονται σε όλες τις πολιτικές και τα σχέδια δράσης που αναπτύσσονται ως απάντηση στη διάδοση του COVID-19.


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να χρησιμοποιούν τη νομοθεσία για την ελευθερία της πληροφόρησης για να διευκολύνουν την πρόσβαση σε πληροφορίες του κοινού, συμπεριλαμβανομένης της εντολής αποκάλυψης ορισμένων τύπων πληροφοριών και την δημιουργία ενός συστήματος για άτομα και ομάδες να ζητούν πληροφορίες από δημόσιους φορείς. Τα κράτη που επί του παρόντος διαθέτουν νόμους περί ελευθερίας της πληροφόρησης πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή και να εξετάσουν τροποποιήσεις για να ευθυγραμμίσουν τους εν λόγω νόμους με τα ισχύοντα διεθνή και περιφερειακά πρότυπα και βέλτιστες πρακτικές. Άλλα κράτη πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο θέσπισης νομοθεσίας για την ελευθερία της πληροφόρησης μέσω μιας ολοκληρωμένης, συμμετοχικής διαδικασίας.

 

• Οι δημόσιες αρχές πρέπει να απέχουν από την εξάρτηση από ποινικές διώξεις και άλλα καταναγκαστικά μέτρα ως πρωταρχικό μέσο καταπολέμησης της «ρητορικής μίσους» και παραπληροφόρησης για την εξάπλωση του COVID-19. Οι ποινικές διαδικασίες και οι στερητικές της ελευθερίας ποινές πρέπει να διατηρούνται για τις πιο σοβαρές μορφές εγκλημάτων που σχετίζονται με τον λόγο. Εκτός περιπτώσεων που εμπίπτουν σε αυτήν τη στενή κατηγορία, οι αρχές θα πρέπει να αποσύρουν τις κατηγορίες εναντίον όλων των ατόμων που αντιμετωπίζουν επί του παρόντος κατηγορίες λόγω των επικοινωνιών τους σχετικά με τον ιό, και να απελευθερώσουν από τη φυλακή εκείνους που έχουν ήδη φυλακιστεί για παρόμοιους λόγους. Επιπλέον, οι κυβερνήσεις πρέπει να επιβάλουν μορατόριουμ στην χρήση κατασταλτικής νομοθεσίας ως απάντηση σε επικοινωνίες σχετικά με τον COVID-19. Πρέπει να ξεκινήσουν βήματα για τη μεταρρύθμιση των νόμων για να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση με τα διεθνή πρότυπα σχετικά με την ελευθερία της έκφρασης.


• Οι δημόσιες αρχές πρέπει να διασφαλίζουν ότι δεν διαδίδουν παραπληροφόρηση και οι κυβερνήσεις πρέπει να εγκαταλείψουν την εκ προθέσεως προπαγάνδα ή εκστρατείες παραπληροφόρησης.


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίζουν ισχυρή προστασία για τους καταγγέλλοντες whistleblowers. Πολλά κράτη έχουν ήδη προστασία καταγγελλόντων whistleblowers στη νομοθεσία για την ελευθερία της πληροφόρησης ή με αυτόνομους νόμους. Αυτά τα κράτη πρέπει να επικεντρωθούν στη συνεπή εφαρμογή για να προστατεύσουν εκείνους που εγείρουν ανησυχίες σχετικά με κυβερνητικές παραβάσεις ή αποτυχίες πολιτικής που σχετίζονται με τον COVID-19. Όσοι δεν διαθέτουν ειδική νομοθεσία για τους καταγγέλλοντες whistleblowers πρέπει να απέχουν από διώξεις ή περιορισμούς σε όσους δημοσιοποιούν, προς το δημόσιο συμφέρον, πληροφορίες που σχετίζονται με τον COVID-19.


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν θετικά μέτρα πολιτικής για να καταπολεμήσουν την «ρητορική μίσους» και την μισαλλοδοξία που να συνάδουν με τα διεθνή πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Το ψήφισμα 16/18 του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Σχέδιο Δράσης του Ραμπάτ παρέχουν σημαντικές κατευθύνσεις σε αυτό το θέμα.


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να λάβουν μέτρα για να διασφαλίσουν ένα ελεύθερο, ανεξάρτητο και διαφορετικό περιβάλλον Media, ιδίως μέσω σαφών ρυθμιστικών πλαισίων που διασφαλίζουν την αυτοδιοίκηση και την ανεξαρτησία για τον τομέα των μέσων ενημέρωσης και των ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών. Τα κράτη μπορούν επίσης να εξετάσουν το ενδεχόμενο υποστήριξης ανεξάρτητων δημόσιων μέσων με σαφή εντολή για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, συμπεριλαμβανομένου του ρεπορτάζ για τον COVID-19 και άλλες κρίσεις δημόσιας υγείας.


• Οι κρατικές αρχές θα πρέπει να τερματίσουν την παρενόχληση δημοσιογράφων που δημοσιοποιούν για τον COVID-19 και την επίσημη ανταπόκριση κατά της εξάπλωσης του ιού.


• Οι κυβερνήσεις πρέπει να εξετάσουν μέτρα για την προώθηση των μέσων ενημέρωσης και του ψηφιακού γραμματισμού, τόσο γενικά όσο και σε σχέση με το ξέσπασμα του COVID-19. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την ενσωμάτωση μαθημάτων μέσων και ψηφιακού γραμματισμού στο σχολικό πρόγραμμα και τη συμμετοχή με την κοινωνία των πολιτών και τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων σε παρόμοιες προσπάθειες.

 

 

Συστάσεις στα Media


• Τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι πρέπει να δημοσιοποιούν προληπτικά την παραπληροφόρηση, την προπαγάνδα και τις διακρίσεις από κρατικούς ή μη κρατικούς φορείς στο πλαίσιο της έξαρσης του COVID-19. Η ακριβής αναφορά από αξιόπιστες δημοσιογραφικές πηγές είναι ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία για την απώθηση της παραπληροφόρησης και της «ρητορικής μίσους».


• Τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι πρέπει να υποστηρίζουν αποτελεσματικά συστήματα αυτορρύθμισης, συμπεριλαμβανομένων τόσο των εθνικών φορέων καταγγελιών τύπου όσο και των διαμεσολαβητών ή των δημόσιων συντακτών στο κάθε μέσον ενημέρωσης. Αυτοί οι οργανισμοί ή οι αξιωματούχοι θα πρέπει να συμβάλουν στη διασφάλιση του δικαιώματος διόρθωσης ή απάντησης στην αντιμετώπιση ανακριβών ή αναφορών με διακρίσεις στο πλαίσιο της επιδημίας COVID-19.


• Τα μέσα ενημέρωσης και οι δημοσιογράφοι πρέπει να συμμορφώνονται με τα υψηλότερα δεοντολογικά πρότυπα, συμπεριλαμβανομένων των αρχών της ισότητας, όταν δημοσιοποιούν σχετικά με τον COVID-19. Θα πρέπει να δημοσιοποιούν σχετικά με τον COVID-19 με ακρίβεια και χωρίς προκατάληψη, αποφεύγοντας τα στερεότυπα και χωρίς να αναφέρονται άσκοπα στη φυλή ή την εθνικότητα ή την εθνική καταγωγή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το ΑΚΚΕΛ υπέγραψε Διακήρυξη εννέα ευρωπαϊκών κομμάτων για κοινή συμμαχία διάσωσης της Ευρώπης από τον γκλομπαλισμό

13/4/2024 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ               Σε μία ιστορική συνάντηση για την μορφή και το μέλλον της Ευρώπης και στην σχετική υπογραφή Διακήρυ...

Δημοφιλείς αναρτήσεις